مقالات

قیمت نگاتوسکوپ و عوامل موثر بر آن

قیمت نگاتوسکوپ

بسیاری از پزشکان با توجه به عکس های رادیولوژی بیمار تشخیص افتراقی را انجام می دهند و دارو های لازم را تجویز می نمایند. لذا، نگاتوسکوپ یکی از ملزومات پزشکی می باشد که بین بسیاری از گرایش های پزشکی مشترک است. برای تهیه نگاتوسکوپ تولد کننده های محدودی در ایران فعالیت می کنند. اما قیمت نگاتوسکوپ بسیار متفاوت است. در این مقاله به عوامل مثر بر قیمت نگاتوسکوپ می پردازیم.

عوامل موثر بر قیمت نگاتوسکوپ

نگاتوسکوپ همانند بسیاری از کالاهای پزشکی فاکتور های متنوعی در تعیین قیمت آن موثر می باشد. در این قسمت بصورت دقیق این عوامل موثر را بررسی می کنیم.

1. مدارات الکتریکی

قطعات الکترونیکی که در دستگاه نگاتوسکوپ مورد استفاده قرار می گیرند یکی از موارد تعیین کننده در قیمت نگاتوسکوپ می باشند. نکته قابل توجه این است که تمامی قطعات الکترونیکی وارداتی هستند. لذا با افزایش قیمت دلار قیمت این قطعات نیز افزایش میابد.

2. مونتاژ

پس از طراحی و شبیه سازی مدارات الکترونیکی نگاتوسکوپ، قطعات الکترونیکی تهیه شده بر روی برد های الکترونیکی مونتاژ می شوند. شرکت های متنوعی د ایران برای مونتاژ این برد های الکترونیکی فعالیت می کنند. البته لازم به ذکر است که برخی از شرکت های چینی بجهت مونتاژ بردهای الکترونیکی با قیمت پایین تر بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌اند. البته واضح است که مونتاژ برای تیراژ بالا با قیمت پایین تری انجام می شود.

3. ورق پلکسی گلاس

مهمترین عاملی که در قیمت نگاتوسکوپ موثر است قیمت ورق پلکسی گلاس می باشد. همانطور که در این لینک بطور مفصل شرح داده‌ایم پلکسی گلاس در سه قسمت صفحات رویی، میانی و پشتی استفاده می شود. بهترین ورق پلکسی گلاس تولید کشور تایوان می باشد که شرکت های بسیاری من جمله شرکت لیزر کات توزیع کننده آن هستند. استفاده از این جنس ور پلکسی گلاس تاثیر بسزایی در کیفیت نگاتوسکوپ دارد. درواقع، درخشندگی و پخش نور جنس تایوانی بسیار مناسب و ائیده آل می باشد. اغلب ورق های پلکسی گلاس در سایز های 120*180 سانتی متر می باشند.

4. برش ورق پلکسی گلاس

برای برش ورق های پلکسی گلاس دستگاه های مخصوصی استفاده می شوند. این دستگاه ها دارای قیمت های بسیار بالایی می باشند. لذا برخی از تولید کننده های نگاتوسکوپ برش ورق های نگاتوسکوپ را بصورت برونسپاری انجام می دهند. هزینه برش ورق های پلکسی گلاس با توجه به میزان زمانی که دستگاه کار می کند محاسبه می شود.

5. تاثیر پایه بر قیمت نگاتوسکوپ

برخی از پزشکان ترجیح می دهند که نگاتوسکوپ را بر روی دیوار نصب نمایند. از طرفی برخی دیگر از نگاتوسکوپ های رومیزی بیشتر استقبال می کنند. برای استفاده از نگاتوسکوپ بر روی میز پزشک باید از پایه نگهدارنده استفاده شود. در اغلب موارد پایه نگهدارنده نیز همانند بدنه نگاتوسکوپ از جنس پلکسی گلاس  می باشد. اشکال مختلفی برای پایه های نگاتوسکوپ موجود می باشد. برخی از شرکت های تولید کننده از پایه های ساده و برخی از پایه های مانیتور شکل استفاده می کنند. همانطور که مشاهده می کنیم طرح های متفاوت میزان ورق پلکسی گلاس متفاوت و همینطور زمان متفاوتی برای برش نیاز دارند. به همین خاطر قیمت های متفاوتی هم برای پایه های نگاتوسکوپ موجود است.

اواع پایه نگاتوسکوپ

آیا تمام پارامتر های موثر بر قیمت نگاتوسکوپ را بررسی کردیم؟

تمام مواردی که در بالا مور بررسی قرار گرفت پارامتر هایی بودند که در هزینه تولید نگاتوسکوپ موثر هستند. اما مهمترین عاملی که باید در نظر گرفت حاشیه سودی هست که شرکت های تولید کننده در نظر می گیرند. حاشیه سودی که شرکت های تولید کننده درنظر می گیرند باید بگونه ای باشد که با توجه به هزینه نیروی انسانی و … توجیه اقتصادی برایشان داشته باشد.

خرید نگاتوسکوپ

پزشک گرامی و کاربر عزیز، با توجه به مطالب فوق الذکر می توانید نگاتوسکوپ مناسب را از طریق این لینک تهیه بفرمایید. درصورتی که نیاز به مشاوره دارید می توانید از طریق واتس اپ و یا تماس تلفنی با کارشناسان ما ارتباط بر قرار کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید