مقالات

همه چیز درباره خرید آنلاین اتوسکوپ

خرید آنلاین اتوسکوپ

دستگاه اتوسکوپ یک دستگاه تخصصی پزشکی برای معاینه گوش است. این دستگاه امکان معاینه و دید مجرای گوش و غشای پرده گوش را به پزشک می دهد. رایج ترین اتوسکوپ های استفاده شده در مطب ها و مراکز درمانی، اتوسکوپ های قلمی شکل با یک سر و یک دسته هستند. خرید آنلاین اتوسکوپ برای تجهیز مطب، از طریق وبسایت مطب چین امکان پذیر است. در این مقاله به بررسی دستگاه اتوسکوپ، کاربردهای آن و معرفی نمونه های باکیفیت از برندهای معتبر ارائه دهنده این دستگاه می پردازیم.

اتوسکوپ چیست؟

دستگاه اتوسکوپ وسیله ای دستی است که برای تشخیص ناهنجاری ها و بیماری های احتمالی که ممکن است در گوش رخ دهد، مورد استفاده قرار می گیرد. اتوسکوپ یک ابزار معاینه گوش با منبع نور و سیستم عدسی است. اتوسکوپ ها ابزارهای معاینه ای با کاربرد آسان و قابل حمل هستند.  اتوسکوپ ها تصاویر واضح از داخل گوش را با بزرگنمایی ارائه می دهند.

دستگاه اتوسکوپ با روشنایی قسمت داخلی گوش با نور LED خود، یک منطقه معاینه روشن را در اختیار پزشک قرار می دهد. در عین حال، به لطف لنزهای موجود در دستگاه، تصویر داخل گوش بزرگ شده و ساختار داخلی گوش توسط پزشک به راحتی قابل مشاهده است.

نور سرد تولید شده توسط منبع نور LED معمولاً توسط یک کانال انتقال فیبروپتیک به نوک سر اتوسکوپ قرار گرفته در گوش ارسال می شود. تصویر به دست آمده از مجرای گوش که توسط این نور روشن می شود، با لنز بزرگنمایی در پشت سر اتوسکوپ بزرگ می شود و به پزشک اجازه می دهد تصویر را با جزئیات بررسی کند.

تاریخچه اتوسکوپ

اتوسکوپ به عنوان ابزاری از اواسط دهه ۱۳۰۰ در فرانسه مورد استفاده قرار گرفت. از این دستگاه برای مطالعه مجاری شنوایی و بینی استفاده می شد. در طول قرن نوزدهم، بسیاری از انواع دیگر اتوسکوپ به وجود آمدند که همگی همان هدف اصلی را داشتند.

اسپکولوم قیفی شکل که در سرِ اتوسکوپ های مدرن امروزی قرار دارد، در سال ۱۸۳۸ اختراع شد. اتوسکوپ پنوماتیک نیز در سال ۱۸۶۴ اختراع شد که از آن برای مشاهده واکنش غشای تمپان به فشار هوا استفاده شد. در عین حال اتوسکوپ دو چشمی برای استفاده جراحی در سال ۱۸۷۲ اختراع و معرفی شد. این اتوسکوپ در زمان خود انقلابی در عمل جراحی گوش ایجاد کرد.

آنچه قبلاً ابزاری ساده برای پرداختن به علت گوش درد در بیماران بود، اکنون به ابزاری پیشرفته تبدیل شده که امروزه کاربردهای گوناگونی در محیط پزشکی دارد. برای خرید آنلاین اتوسکوپ می توانید به وبسایت مجموعه مطب چین مراجعه فرمایید.

ساختمان دستگاه اتوسکوپ

اتوسکوپ ها معمولاً از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند: دسته، سر و مخروط. دسته جایی است که منبع تغذیه در آن قرار دارد. این منبع یا به صورت یک جز electrical الکتریکی است که باید به یک پریز دیواری متصل شود ویا یک محفظه برای باتری های دستگاه است.

سر اتوسکوپ شامل مهمترین قسمت این سازه component، هالوژن یا لامپ رشته ای تمرکز دستی ، با شدت نور قابل تنظیم است. سر اتوسکوپ همچنین جایی است که چشمی در آن قرار دارد.

قسمت مخروطی سر اتوسکوپ به شکلی مناسب طراحی شده تا درون گوش بیمار و همچنین بینی و گلو قرار گیرد. این قسمت خاص از اتوسکوپ به گونه ای طراحی شده که اجزای جداگانه و قابل تعویض اتوسکوپ بر آن قرار گیرند. که این اجزا معمولاً از مواد پلاستیکی و یکبار مصرف ساخته می شوند.

اسپکولوم به شکل مخروطی در بالای سر اتوسکوپ قرار دارد و برای تمرکز نور به کانال گوش استفاده می شود. اسپکولا در قطرها و طولهای مختلف متناسب با اندازه گوشهای مختلف بیماران تولید می شوند. و امکان تجسم ایمن و بهداشتی گوش داخلی را فراهم می کنند. توصیه می شود از بیشترین اندازه ممکن اسپکولوم استفاده شود تا بیشترین میزان نور بتواند به مجرای گوش بیمار وارد شود. اندازه های معمول اسپکولاهای یکبار مصرف برای نوزادان ۲ میلی متر و برای بزرگسالان ۳ میلی متر، ۴ میلی متر و ۵ میلی متر است.

سر اتوسکوپ همچنین به یک سوراخ برای یک انسداد دهنده مجهز شده است. قطعه جداگانه دیگری که اتصال کوچک دریچه هوا را فراهم می کند و به پزشک اجازه می دهد هوا را به داخل مجرای گوش وارد کند. این روش که نفوذ یا اتوسکوپی پنوماتیک نامیده می شود، به پزشک اجازه می دهد تا با مشاهده چگونگی پاسخ گوش به سطوح مختلف فشار هوا، سلامت لاله گوش را ارزیابی کند.

معاینه با اتوسکوپ

اتوسکوپی، بخشی جدایی ناپذیر از معاینه فیزیکی معمول هر پزشک است. یک روش پزشکی که در آن با استفاده از ابزار اتوسکوپ، می توان گوش و پایین کانال گوش را معاینه کرد. هدف از اتوسکوپی بررسی این است که آیا قسمتهای مختلف گوش که شامل pinna، مجرای شنوایی خارجی و داخلی و لاله گوش است، در وضعیت خوبی قرار دارند یا خیر.

بررسی وضعیت این ساختارها می تواند تفاوت جهت پیشگیری و یا ارائه درمان برای برخی بیماری های جدی پزشکی مرتبط با کم شنوایی موثر باشد. جدا از روش های بررسی عمومی و غربالگری معمول، در حین ارزیابی های شنوایی گسترده، قبل از معاینهگوش برای نصب سمعک و ارزیابی سمعک، نیز otoscopy  انجام می شود. اتوسکوپ ها، ابزار استانداردی در مطب هر پزشک هستند.

هنگام معاینه با اتوسکوپ باید به چه مواردی توجه داشت؟

گوش یک اندام حساس و آسیب پذیر است و در صورت معاینه نادرست می تواند صدمه ببیند. بنابراین لازم است قبل از انجام اتوسکوپی، پزشک با بیمار مهربان بوده و با او با ملایمت رفتار کند. نگه داشتن اتوسکوپ نیز عامل مهم دیگری در معاینه است. لازم است پزشک اتوسکوپ را بین انگشت شست و اشاره خود گرفته و دست دیگر خود را در امتداد گونه فرد قرار دهد تا سر بیمارثابت و بی حرکت باشد.

یافته های غیرطبیعی حاصل از مشاهدات گوش خارجی و مجرای شنوایی خارجی ممکن است شامل لکه های پوسته پوسته شده و علائم خارش همراه با اگزما یا تورم کانال شنوایی همراه با ترشحات باشد که اغلب با بوی نامطبوع (به خاطر عفونت) همراه است.

همچنین لازم است ساختارهای عادی که باید در غشا تمپان طی مراحل اتوسکوپی مشاهده شود، معاینه گردند. علاوه بر شناسایی این ساختارها، سایر نکات درباره گوش داخلی مانند اجسام خارجی یا موم نیز باید مورد معاینه قرار گیرند.

دستگاه اتوسکوپ- افتالموسکوپ

در برخی از دستگاه های اتوسکوپ، این دستگاه به همراه افتالموسکوپ در یک مجموعه قرار گرفته اند. افتالموسکوپ Ophthalmoscope وسیله ای است که به پزشکان امکان می دهد داخل چشم را معاینه و بیماری آن را تشخیص دهند. افتالموسکوپ یک دستگاه اسکن چشم دقیق است که با استفاده از یک عدسی ذره بینی (چشم پزشکی) متشکل از منبع نور باتری، آینه ها و مونتاژ لنز، قسمت های مختلف چشم را با نسبت های خاص (مثلاً ۱۵ برابر) بزرگ می کند.

خرید آنلاین اتوسکوپ از برند kawe

برند kawe یکی از برندهای مشهور آلمانی در تولید دستگاه های تخصصی پزشکی است. بیش از ده نمونه مختلف دستگاه اتوسکوپ و افتالموسکوپ از این برند در وبسایت مطب چین موجود است. اتوسکوپ های شرکت KaWe در سه سری EUROLIGHT،COMBILIGHT  و PICCOLIGHT در بازار عرضه شده اند.

به عنوان مثال، یکی از نمونه های اتوسکوپ جیبی ارائه شده در وبسایت مطب چین، مدل “KaWe COMBILIGHT F.O 2/5v LED ” است. در این دستگاه، از تکنولوژی فیبر نوری استفاده شده، نور با استفاده از منبع LED تامین می شود و مقدار ولتاژ مورد نیاز برای استفاده از این اتوسکوپ، ۲٫۵ ولت است.

اتوسکوپ های این برند، با ۲ سال گارانتی معتبر به فروش می رسند. برای خرید آنلاین اتوسکوپ یا افتالموسکوپ از این برند، در وبسایت مطب چین واژه kawe  جست و جو نمایید.

خرید آنلاین اتوسکوپ از برند Welch Allyn

برند ولش آلن، یکی از معتبر ترین برندهای تولید لوازم پزشکی است. برند ولش آلن یک برند آمریکایی است و محصولات آن در وبسایت مطب چین موجود هستند.

یکی از نمونه اتوسکوپ های ارائه شده از برند ولش آلن در وبسایت مطب چین، اتوسکوپ تشخیصی ۳٫۵ ولت است. این اتوسکوپ نمایی تقریباً کامل از غشای تمپان با تقریباً دو برابر میدان دید ارائه می دهد. همچنین بزرگنمایی آن ۳۰٪ بیشتر از اتوسکوپ های سنتی است.

انواع اتوسکوپ و افتالموسکوپ های جیبی (قلمی)، ترمومتر، چراغ های جراحی و دیگر وسایل تخصصی پزشکی از برند ولش آلن در وبسایت مطب چین به فروش می رسند. محصولات ولش آلن همگی با گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می گردند. جهت خرید آنلاین اتوسکوپ ولش آلن می توانید واژه Welch Allyn را در وبسایت جست و جو نمایید.

خرید آنلاین اتوسکوپ از برند Spengler

برند اسپنگلر، برند فرانسوی تولید کننده دستگاه های پزشکی، یکی دیگر از برندهایی است که اتوسکوپ و انواع دیگر وسایل تخصصی پزشکی آن در وبسایت مطب چین به فروش می رسند.

یکی از نمونه اتوسکوپ های موجود از برند اسپنگلر در وبسایت مطب چین، اتوسکوپ Smartled 5500 است. این اتوسکوپ ۲٫۵ ولتی، ابزاری قابل حمل و با دقت بسیار بالاست که به لطف فناوری LED و فیبر نوری دوگانه، با اندازه گیری رنگ ۴۰۰۰ K و CRI  (شاخص ارائه رنگ) ۹۵ از ۱۰۰ ، نور استثنایی برای دامنه دید بهتر را فراهم می کند.

اتوسکوپ Smartled 5500 از برند Spengler با دو سال گارانتی در وبسایت مطب چین به فروش می رسد. برای خرید آنلاین اتوسکوپ و دیگر تجهیزات پزشکی برند فرانسوی اسپنگلر واژه Spengler را در وبسایت مطب چین، جست و جو کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید