ارائه نرم افزار های کاربردی پزشکی بخشی از خدمات ویژه ای هست. مطب چین تمام تلاش خود را می کند تا بهترین آنها را در اختیار شما پزشک عزیز قرار دهد. مطب چین با ارائه این خدمات رایگان سعی دارد تا شما را در مسئولیت خطیر پزشکی یاری کند.

نرم افزار های پزشکی بسیار زیادی وجود دارند که البته بسیاری از آنها مفید نیستند. به همین دلیل اکثر نرم افزار های موجود ابتدا مورد بررسی قرار گرفته و سپس درصورت داشتن کارایی لازم انتخاب شده اند. در این بخش به معرفی و نحوه نصب این نرم افزار های پزشکی می پردازیم. مسلما اگر نرم افزار جدید ارائه شود ما در اولین فرصت آن را مورد بررسی قرار داده و آن را نیز برای شما در این صفحه بطور کامل توضیح خواهیم داد.

راهنمای نصب نرم افزار های پزشکی

پزشک عزیز، تحریم هایی بر علیه کشور عزیزمان ایجاد شده است. به همین علت ما قادر به نصب تمامی اپلیکیشن های پزشکی از طریق Play Store نیستیم. درواقع این نوع نرم افزار ها دو حالت دارند. حالت اول اینکه شما نمی توانید آن را در Play Store پیدا کنید. حالت دوم این هست که دکمه نصب(Install) ندارد و پیغام زیر را نشان می دهد.

This item isn’t available in your country

ما راهنمای نصب نرم افزار های پزشکی را بصورت جداگانه درقالب ویدیو و یا توضیحات متنی ارائه خواهیم داد.

نحوه بکارگیری اپلیکیشن های پزشکی

همانطور که در بالا مطرح شد اپلیکیشن های پزشکی زیادی وجود دارند. اما آیا همه پزشکان به همه این اپلیکیشن ها نیاز دارند؟ ما به شما کمک می کنیم تا بهترین نرم افزار پزشکی مناسب خود را پیدا کنید. به همین منظور قسمت های مختلف اپلیکیشن را توضیح می دهیم تا شما پزشک عزیز بتوانید بهترین اپلیکیشن مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

لیست بهترین اپلیکیشن های پزشکی

لیست نرم افزار های پزشکی ارائه شده را در زیر می توانید مشاهده بفرمایید. هرکدام بصورت جداگانه توضیح داده شده اند.

۱- Epocrates

۱- اپلیکیشن پزشکی Epocrates

مناسب برای تمام گرایشهای پزشکی

نرم افزار کاربردی پزشکیEpocrates یکی از کاملترین و جامع ترین نرم افزار های کاربردی پزشکی می باشد که تمامی پزشکان می توانند از آن استفاده کنند. این نرم افزار شامل قسمت های زیر می باشد.

۱- Drugs:

در این بخش تمام گرایش های پزشکی لیست شده اند. بعد از انتخاب گرایش مورد نظر (بعنوان مثال Neurologic) میتوانید لیست تمام بیماری های آن گرایش را ببینید. سپس بیماری مورد نظر (بعنوان مثال MultipleSclerosis) را انتخاب کرده و تمام دارو های مورد استفاده برای این بیماری برای شما نشان داده می شود. پس از انتخاب دارو شما به اطلاعات وسیعی از جمله Adult dosing, Peds dosing, Drug Interactions و … دسترسی خواهید داشت.

۲- Interaction Check:

در این قسمت شما می توانید لیستی از دارو های مورد نظر را انتخاب کنید. سپس تداخل های دارویی موجود به شما نشان داده خواهد شد.

۳- Pill ID:

این قسمت داروها را با تنظیمات خاص براساس Shape, Color, Score, Coating و … به شما نشان می هد.

۴- Guidelines:

همانطور که پیداست شما در این بخش به گایدلاین های بروز دسترسی خواهید داشت.

۵- Notifications:

تعدادی از مقالات روز در این قسمت به شما نشان داده می شود.

۶- Calculators:

محاسبات لازم را می توان با ماشین حساب این نرم افزار انجام داد. همانند بخش ۱ شما می توانید ابتدا گرایش مورد نظر را انتخاب کرده و سپس از ماشین حساب برای تست مورد نظر (بعنوان مثال CSF IgG Index) استفاده کنید. درضمن فرمول مورد استفاده برای هر تست هم در پایین صفحه ذکر شده است.

۷- Tables:

یکی از مهمترین بخش های پزشکی بخاطر سپردن جداول مورد استفاده در هر گرایش است. برای آسانی کار این بخش نیز تمام جداول پزشکی را به تفکیک گرایش پزشکی برای شما ارائه می دهد.

۸- Picture Quiz:

یکی از قسمت های جذاب و همچنین کاربردی بخشسوالات براساس عکس می باشد.

۹- COVID-19 Resources:

تمامی مقالات بروز در ارتباط با COVID-19 را می توانید در این بخش مطالعه کنید.

۱۰- Formulary:

سایر قسمت ها شامل Diseases, Labs, Alt Meds, ID Tx Selector و ICD-10 می باشد. در صورت پرداخت وجه نرم افزار می توانید از این بخش ها استفاده کنید.

این اپلیکیشن پزشکی در قالب یک نسخه آنلاین هم ارائه شده است. تمام خدمات ذکر شده را می توانید بصورت آنلاین نیز از طریق این لینک استفاده کنید.

راهنمای نصب نرم افزار پزشکی Epocrates

برای نصب این نرم افزار این ویدیو را مشاهده کنید.

۲- اپلیکیشن پزشکی MDCalc Medical Calculator

مناسب برای تمام گرایشهای پزشکی

نرم افزار کاربردی پزشکیاین نرم افزار رایگان می باشد. در ابتدای نصب باید ثبت نام را انجام دهید. در صفحه ثبت نام گرایش مورد نظر پزشکی را انتخاب کنید. سپس شما در قسمت MY SPECIALTY به تمامی تست های مورد استفاده دسترسی دارید. دقت کنید که شما می توانید گرایش خود را در قسمت Settings تغییر دهید. همچنین مقدار Units را می توانید بر روی US و یا Metric قرار دهید. در این اپلیکیشن پزشکی، شرایط مورد نظر از پزشک خواسته می شود. سپس نتیجه نهایی را در اختیار پزشک قرار می دهد.

هریک از تست ها دارای ۴ بخش Calculator, Next Steps, Evidence و Creator می باشد. تمام مقالاتی که برای پیاده سازی محاسبات مورد نظر در هر تست استفاده شده است را می توان در بخش Evidence مشاهده کرد.

در این اپلیکیشن پزشکی سیستم جستجو بسیار قدرتمندی دارد. شما می توانید تست مورد نظر خود را بر اساس موارد زیر فیلتر کرده و پیدا کنید.

فیلتر بر اساس: Diagnosis, Rule Out, Prognosis, Formula, Treatment و Algorithm.

راهنمای نصب نرم افزار پزشکی MDCalc

مراحل نصب این اپلیکیشن پزشکی بسیار ساده می باشد. شما می توانید این نرم افزار پزشکی را از این لینک دانلود کنید.

۳- نرم افزار کاربردی پزشکی Medscape

مناسب برای تمام گرایشهای پزشکی

 

راهنمای نصب نرم افزار پزشکی Medscape

این نرم افزار پزشکی نیز از جمله اپلیکیشن هایی است که در ایران تحریم می باشد.