مطب داری, مقالات

مبلمان مطب چه ویژگی هایی باید داشته باشند

مبلمان مطب چه ویژگی هایی باید داشته باشند

همواره لازمه داشتن یک مطب ایده آل و خوب داشتن مبلمان لاکچری و گران قیمت نیست. درواقع برای هر گرایش پزشکی چیدمان و مبلمان خاصی باید مورد استفاده قرار بگیرد. مبلمان های بسیار زیادی موجود می باشد که باعث سردرگمی پزشکان می شود. همچنین تهیه مبلمان مناسب با قیمت مناسب یکی از دغدغه های پزشکان می باشد. ما در این مهمترین ویژگی های مبلمان مطب را برای شما توضیح می دهیم.

بهترین رنگ برای مبلمان مطب

از مهمترین ویژگی های یک مطب که باعث می شود مراجعین احساس خوبی داشته باشند رنگ مبلمان است. درواقع رنگی که برای مبلمان مطب خود انتخاب می کنید باید دارای چتد خصوصیت باشد. همخوانی آن با دکوراسیون مطبتان پارامتر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. ترجیحا توصیه می شود که از رنگ های گرم استفاده شود. بسیاری از مراکز درمانی از رنگ سفید برای دیوار ها استفاده می کنند که باعث القاء حس آرامش می شود. همچنین استفاده از این رنگ باعث بزرگتر نشان دادن محیط می شود که برای مطب های کوچک بسیار مناسب است. اما در نظر داشته باشید که تکرار این رنگ یا رنگهای روشن در مبلمان خسته کننده و کسالت آور میشود. از طرفی مبلمان سفید برای محیطی که رنگ دکوراسیون و دیوارها از رنگهای گرم باشد می تواند بسیار جذاب باشد.

نظافت مبلمان سفید و یا روشن یکی دیگر از مشکلاتی هست که با آن مواجه خواهید بود. رنگ روشن برای مبلمان مطب باعث می شود که زودتر کثیف شوند و همچنین لکه بری آنها سخت تر میباشد. درحالیکه استفاده از رنگ های دیگر برای مبلمان این مشکل را نخواهد داشت.

استفاده از مبلمان راحت

نوع مبلمانی که برای مطبتان انتخاب می کنید باید بگونه ای باشد که مراجعه کنندگان احساس راحتی کنند. بعنوان مثال استفاده از صندلی هایی که نشیمنگاه آنها چوبی می باشد گزینه مناسبی برای مطب نمی باشد. برای مراجعین که دقایقی و حتی چند ساعت باید در مطب شما منتطر بمانند آزار دهنده خواهد بود. این امر موجب می شود که در هنگام ورود به اتاق ویزیت حس خوبی از شما به آنها القا نشود. همچنین اینن خستگی باعث می شود که در ارائه شرح حال تمرکز کافی نداشته باشند.همواره به یاد داشته باشید که استفاده از مبلمان راحت نشانه ارزش دادن شما به مراجعین می باشد. ارزشمند بودن مراجعین باعث ایجاد حس اعتماد بین شما و مراجعین می شود.

عدم استفاده از صندلی های پلاستیکی

هیچگاه از صندلی های پلاستیکی در مطب خود استفاده نکنید. هیچگاه در مطبی که بصورت مدرن طراحی می شود از صندلی پلاستیکی استفاده نمی شود. هرچند که شما پزشک قابلی باشید اما استفاده از مبلمان غیر حرفه ای به وجهه تخصصی شما ضربه میزند. بارها و بارها با این عبارت روبرو شده اید که “عقل مردم به چشمشان است”. مردم ظاهر مطب شما را می بینند و با حسی که در آن تجربه میکنند درباره شما قضاوت می کنند.

قابلیت تعمیر مبلمان مطب

یکی از ویژگی های اصلی مبلمان که در هنگام خرید باید توجه کنید قابل تعمبر بودن آن است. بنابراین مبلمان خود را از شرکت هایی خریداری کنید که از سابقه خوبی در ارائه خدمات پس از فروش دارند. به همین منظور از صندلی هایی استفاده کنید که یا بصورت تکی هستند و یا قابل جدا شدن هستند. درواقع اگر یکی از صندلی های شما نیاز به تعمیر داشت نیاز به ارسال همه آنها نباشد.

مبلمان گران یا ارزان

اینکه مبلمان شما ارزان باشد یا گران قیمت کاملا به نوع تخصص شما نیز بستگی دارد. بعنوان مثال اگر شما متخصص اطفال هستید احتمال خراب شدن مبلمان توسط کودکان بسیار زیاد می باشد. بنابراین از مبلمانی استفاده نکنید که متناوبا هزینه زیادی برای تعمیر و یا حتی تعویض پرداخت کنید. ازطرف دیگر انتظار مراجعین از مطب پوست و زیبایی این است که از مبلمان بسیار شیک و مدرن بکارگرفته شود. متعاقبا هزینه بیشتری باید برای تهیه این نوع مبلمان ها پرداخت کرد.

خرید مبلمان مطب

پزشک عزیز، در نظر گرفتن مهمترین ویژگی های مبلمان مطب که در بالا ذکر شده است از اهمیت بسزایی برخوردار است. سایت مطب چین میز و صندلی، فایل، کمد و کتابخانه های متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه برای “مبلمان مطب چه ویژگی هایی باید داشته باشند

  1. Nastrn گفت:

    Ba taskakor az rahnamayi haye karbordiye saite matabchin

دیدگاهتان را بنویسید