مقالات

همه چیز درباره دستگاه لیزر پوست و مو

همه چیز درباره دستگاه لیزر پوست و مو

دستگاه لیزر پوست و مو دستگاهی است که به وسیله آن موهای زائد را از بین می برند. این فرآیند با کمک اشعه ماوراء بنفش توسط دستگاه لیزر انجام می پذیرد. قبل از دانستن اینکه اپیلاسیون با لیزر چیست ، داشتن اطلاعاتی درباره رشد اساسی موهای ناخواسته بدن مفید خواهد بود. همه موهای بدن ما رشد و نمو خود را در چهار مرحله تکمیل می کنند. آناژن اولیه ، آناژن، کاتاژن و تلوژن. مرحله آناژن اولیه دوره ای است که فولیکول های مو شروع به تولید مو می کنند.

 مرحله آناژن؛ زمانی که موهای تولید شده بیشترین فعالیت را دارند. این دوره مرحله رشد و نمو مو در پوست است. دوره آناژن دوره ای است که مو مناسب ترین حالت برای لیزر با دستگاه لیزر پوست و مو است. مرحله کاتاژن؛ فرایندی است که در آن سلولهای زنده در ریشه فعالیت خود را متوقف می کنند. ساختار آنها تغییر می کند و به یک دوره استراحت منتقل می شود.

 مرحله تلوژن؛ دوره زمانی است که رشد مو متوقف می شود. در این دوره مو از ریشه جدا می شود. در واقع این مرحله، دوره ریزش مو است. کاربرد دستگاه لیزر پوست و مو یک روش پزشکی را طی چندین جلسه اجرا می کند. در این مقاله از مطب چین، به بررسی ویژگی های دستگاه لیزر پوست و مو خواهم پرداخت.

دستگاه لیزر پوست و مو دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

دستگاه لیزر وسیله ای است که موهای زائد را از بین می برد. این دستگاه برای متوقف کردن روند تولید مو طراحی شده است. این روند با از بین بردن ریشه موها در مرحله آناژن انجام می شود. دستگاه لیزر پوست و مو به صورت کنترل شده با استفاده از نورهای ماوراء بنفش، تولید مو را خاتمه می دهد.

چرا باید استفاده از دستگاه لیزر پوست و مو را برای چندین جلسه ادامه داد؟

دستگاه لیزر بعد از چند جلسه استمرار می تواند به نهایت کارکرد خود برسد. این امر ناشی از این واقعیت است که تمام فولیکول های مو در مرحله آناژن نیستند. هر ریشه مو در یک زمان متفاوت وارد فاز آناژن می شود. به همین دلیل نمی توان فعالیت همه ریشه ها را در یک جلسه متوقف کرد.

آیا نتایج اپیلاسیون با دستگاه ماندگار است؟

هدف از فرآیند اپیلاسیون لیزر این است که فولیکول های مو به صورت کنترل شده فعالیت کنند. این به آن معناست که فولیکول ها به صورت دائمی از بین می روند. در واقع دیگر نمی توانند مو تولید کنند. بنابراین نتایج حاصل از استفاده از دستگاه لیزر پوست و مو تا حدود بسیار زیادی ماندگار است.

چه مسائلی مانع از ماندگاری اثر اپیلاسیون با دستگاه خواهد شد؟

  1. اگر مشکلات هورمونی وجود داشته باشد.
  2. اگر دستگاه مناسبی برای لیزر پوست و مو استفاده نشود.

در غیر دو شرط بالا تولید مو می تواند به طور دائمی متوقف شود. اما توجه به این نکته ها الزامی است. اپیلاسیون با لیزر به لطف فناوری و دستگاه های جدید لیزر پوست و مو دائمی خواهد بود. تأثیر این دستگاه از دوره اول و دوم قابل ملاحظه است. رشد موهای زائد فقط بعد از مراحل اولیه، تا ۹۰ درصد محدود می شود.

چند جلسه باید با لیزر انجام شود؟ فواصل جلسه چگونه باید باشد؟

نور دستگاه بر روی فولیکول های فعال مو موثر است. این برنامه نمی تواند در یک جلسه حداکثر نتیجه را بدست آورد. زیرا تمام فولیکول های مو در بدن ما به طور همزمان فعال نیستند. فولیکول های مویی که در زمان استفاده فعال هستند تحت تأثیر نور لیزر قرار می گیرند. اما ریشه های در حالت استراحت و در حالِ بازگشت تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

 رنگ، ساختار و مراحل رشد مو در افراد مختلف متفاوت است. به همین دلیل تعداد جلسات مورد نیاز به طور نسبی و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به طور کلی، حداقل هشت جلسه برای موفقیت آمیزترین نتیجه توصیه می شود. علاوه بر این، ناحیه برنامه یکی از پارامترهایی است که اجازه می دهد تعداد جلسات متفاوت باشد. فواصل جلسه بین شش تا هشت هفته برای ناحیه بدن و چهار تا شش هفته برای ناحیه صورت متفاوت است.

 این دوره ها ممکن است بعد از چند جلسه اول طولانی تر شوند. بهترین زمان برای جلسه بعدی زمانی است که موها دوباره رشد می کنند. در واقع می توان آنها را روی پوست مشاهده کرد. این به آن معنا است که ریشه مو هنوز فعال است.

آیا لیزر موهای زائد یا استفاده از دستگاه خطر است؟

این رایج ترین سؤالی است که اکثرا در رابطه با این دستگاه پرسیده می شود. اما آیا واقعاً اپیلاسیون با لیزر برای سلامتی مضر است؟ و آیا نورهای ساطع شده توسط دستگاه لیزر پوست و مو با اشعه گاما و ایکس مخلوط می شوند؟ اول از همه، باید دانست که صرف نظر از نوع دستگاه های لیزر پوست و مو، آنها نور تابش می دهند، نه اشعه.

 از آنجا که آنها به طور کل اشعه ای ندارند، نمی توانند اشعه های گاما یا ایکس داشته باشند. مضاف بر این دستگاه های لیزر فقط ملانین موجود در فولیکول های مو را هدف قرار می دهند. نور دستگاه لیزر نیز توسط رنگدانه ملانین جذب می شوند و نمی تواند در پوست پیشرفت کنند. بنابراین استفاده از این دستگاه، کاملاً بی خطر است.

آیا در دوران بارداری می توان از دستگاه لیزر استفاده کرد؟ آیا عوارض جانبی دارد؟

باید توجه داشت که استفاده از این دستگاه، تنها ۲۰ سال قدمت دارد. در واقع هنوز این تأثیرات به صورت واضح مشخص نیست. اما تا این لحظه حتی یک نمونه ثبت شده وجود ندارد که چنین خطری را تأیید کند. نه سلامت مادر و نه سلامت کودک، در استفاده از این دستگاه مورد خطر نیست. اما برای احتیاط به مادران باردار توصیه هایی می شود. بهتر است مادران در سه ماه آخر بارداری خود، از دستگاه لیزر پوست و مو استفاده نکنند.

خرید دستگاه لیزر پوست و مو

برای خرید این دستگاه لازم است به فروشگاه های معتبر (دارای نماد الکترونیکی و ارائه کالاها با ضمانت) مراجعه کنید. مجموعه مطب چین، یکی از فروشگاه های آنلاین معتبر در زمینه خرید لوازم پزشکی است که می تواند مطب ها و مراکز درمانی را با بهترین وسایل تجهیز کند. برای خرید دستگاه لیزر پوست و مو و همچنین مشاهده انواع این دستگاه ها، می توانید به وبسایت مجموعه مطب چین مراجعه فرمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید