مقالات

همه چیز درباره راهنمای خرید فشار سنج

راهنمای خرید فشار سنج

فشار سنج یکی از مهم ترین و پر استفاده ترین دستگاه های پزشکی است. از این دستگاه نه تنها در مطب ها و مراکز درمانی استفاده فراوانی می شود، بلکه در خانه ها هم کاربرد زیادی دارند. در راهنمای خرید فشار سنج از مجموعه مطب چین به بررسی انواع فشار سنج و نکاتی که لازم است برای خرید آن مد نظر داشته باشید، می پردازیم.

راهنمای خرید انواع دستگاه فشار سنج (sphygmomanometer)

فشار سنج پزشکی دو نوع اصلی دارد: الکترونیکی و دستی.

  • مانیتورهای الکترونیکی فشار خون: این دستگاه ها فشار خون را به طور خودکار اندازه گیری می کنند و بر روی یک نمایشگر دیجیتالی، نتیجه اندازه گیری را ارائه می دهند. این دستگاه ها عمدتا توسط بیماران برای اندازه گیری فشار خونشان استفاده می شوند. اما توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی و پزشکان نیز به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرند. دو فشار سنج الکترونیکی وجود دارد:

الف) بازویی:

این دستگاه ها، از بازوبند و فشار سنج الکترونیکی تشکیل شده اند. اندازه گیری با اندازه گیری فشار خون بازو ممکن است دردناک تر از مدل مچ دست باشد.

ب) مچ دست:

آنها دارای یک مچ بند هستند که به دور مچ دست وصل می شود. فشار سنج الکترونیکی مستقیماً روی مچ بند نصب شده است که باعث صرفه جویی در فضا می شود. این دستگاه ها برای بیمارانی که زیاد سفر می کنند ایده آل است.

  • فشار سنج دستی: این دستگاه های اندازه گیری فشار خون معمولاً برای متخصصان مراقبت های بهداشتی در نظر گرفته شده اند. آنها اجازه می دهند فشار خون بیمار با روش دقیق اندازه گیری شود. از آنها با استفاده از استتوسکوپ و یک کاف بادی متصل به فشار سنج سوزنی استفاده می شود. دو نوع دستگاه فشار سنج دستی وجود دارد:

الف) نصب شده بر روی دستبند: این دستگاه ها اولین دستگاه های تجاری بودند. آنها دارای فشار سنج هستند که مستقیماً به کاف متصل هستند و مقادیر فشار روی صفحه خوانده می شوند. بسیاری از افراد حرفه ای از این نوع دستگاه ها به دلیل دقت بالا استفاده می کنند. اما ممکن است به دلیل وزن نسبتا زیاد استفاده از آنها برای کودکان یا افراد مسن دشوارتر باشد. بنابراین متخصصان اطفال و سالمندان ترجیح می دهند فشار سنج های دستی را انتخاب کنند که دارای یک کاف سبک تر باشند زیرا فشار سنج مستقیماً به آن متصل نیست.

ب) دستی: این دستگاه ها محبوب ترین نوع فشار سنج هستند. آنها دارای فشار سنج در همان سطح لامپ هستند و روی کاف نیستند. لامپ بخشی از دستگاهی است که برای باد کردن کاف به منظور اندازه گیری فشار خون استفاده می شود. برخلاف فشارسنج هایی که کاف روی آنها نصب شده، دستگاه های دستی باعث می شوند که کاف سریع عوض شود تا با برداشتن لوله ای که فشار سنج را به کاف متصل می کند، با فیزیک بیمار سازگار شود. این یک مزیت غیر قابل انکار برای پزشکانی است که بیماران را در هر سن و وزن معاینه می کنند.

هنگام خرید فشار سنج ، چه معیارهایی را باید در نظر بگیرید؟

طبق توصیه ما در راهنمای خرید فشار سنج مهم است که تعدادی معیار در نظر گرفته شود. معیارهایی مانند نوع دستگاه یا اندازه کاف و…  اگر می خواهید یک مدل الکترونیکی خریداری کنید، مهم است که بررسی کنید آیا گزینه های زیر در دستگاه وجود دارد:

– تشخیص آریتمی

– تشخیص حرکت

– آلارم برای فشار خون بالا

– ذخیره اندازه گیری های قبلی

– نسبت قیمت دستگاه با نتایج دقیق

در نهایت لازم است به این نکته توجه داشته باشید که فشار سنج های الکترونیکی برای استفاده در منزل بسیار مناسب هستند. استفاده از آنها آسان و حجم آنها کم است. همچنین به شما امکان انتقال نتایج از طریق Wifi یا بلوتوث را به تلفن هوشمند، کامپیوتر یا لپ تاپ را می دهد. این بدان معنی است که این دستگاه ها مراقبت های پیگیری فشار خون را دقیق تر از بیمار (منظم بودن اندازه گیری ها، مقایسه و نظارت بر کنترل فشار خون و …) تضمین می کنند. این امر کار را برای مشورت با پزشک نیز ساده تر می کند.

معرفی بهترین دستگاه های فشار سنج و راهنمای خرید فشار سنج

در این قسمت از راهنمای خرید فشار سنج به معرفی برخی از بهترین دستگاه های فشار سنج موجود در بازار می پردازیم.

بسته مدیریت فشار خون ایزی لایف سیناکر، برای افراد با سابقه خانوادگی فشار خون طراحی شده است. بسته مدیریت فشارخون ایزی لایف سیناکر شامل اشتراک یک ساله اپلیکیشن سیناکر و دستگاه فشار سنج EasyLife  است. این دستگاه فشارسنج با استفاده از بلوتوث  به اپلیکیشن خودمراقبتی سیناکر متصل می‌شود. داده فشارخون کاربر در اپلیکیشن ثبت شده و کاربر و پزشک می‌توانند داده های ثبت شده را بررسی کنند.

این فشار سنج توسط برند اندونزیایی ABN تولید شده است. این مدل از فشار سنج دستی، با کاف دو شلنگه و با محدوده اندازه گیری ۰ الی ۳۰۰ میلی متر جیوه ارائه شده است.

این فشار سنج توسط برند فرانسوی مشهور Spengler تولید و ارائه شده است. این فشار سنج حرفه ای است و برای مصارف بیمارستانی کاربرد دارد. فشار سنج ES60با دو سال گارانتی در فروشگاه مطب چین ارائه می شود.

فشار سنج تمام دیجیتال ولش آلن آمریکایی، از جمله فشار سنج های حرفه ای موجود در فروشگاه های معتبر است. این دستگاه دارای تاییدیه استاندارد BHS با نمره A  ازA است. سازگاری با سایزهای مختلف کاف های ولش آلن از کاف کودک تا بزرگسال، اندازه گیری دقیق فشار خون حتی در شرایط تکان خوردن یا پالس های ضعیف، قابلیت تنظیم با توجه به حالت های مختلف گردش کار و نیاز بیمار، از جمله قابلیت های این فشار سنج اتوماتیک است.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید