مقالات

آشنایی با بهترین مدل فشارسنج جهت استفاده در خانه

آشنایی با بهترین مدل فشارسنج جهت استفاده در خانه

دستگاه فشار خون یا فشارسنج یکی از تجهیزات پر استفاده و ضروری برای معاینه ابتدایی وضعیت عمومی فرد بیمار و تشخیص پزشکی به حساب می آید. سنجش به موقع فشار خون می تواند از خطر بروز مشکلات بسیار جدی مانند گرفتگی عروق، سکته های قلبی و مغزی، اختلال در عملکرد کلیه ها و … به شدت جلوگیری نماید. دقت اندازه گیری فشار خون یکی از موارد مهمی است که در تصمیم گیری های پزشک شما تاثیرگذار خواهد بود. از اینرو استفاده از بهترین مدل فشارسنج برای افراد غیر متخصص و کاربران خانگی در خانه، باعث پایین آمدن خطای پزشکی خواهد شد.

فشار خون به چه معنی است؟

فشارخون در حقیقت میزان فشار سیال خون است که به دیواره ی رگ‌ ها وارد می‌شود و یکی از پارامتر های علائم حیاتی در هر فرد به حساب می آید. فشار سیستولیک کمتر از mmHg120 و دیاستولیک کمتر از mmHg 80 یک فشار نرمال برای یک فرد بالغ بشمار می رود. فشار خون بالاتر و یا پایین تر از این مقدار، نوعی بیماری و اختلال به حساب می آید که می تواند باعث بروز عوارض خطرناکی گردد. بیمارانی که دچار مشکل فشار خون هستند، می باید فشار خون خود را با یک مدل فشارسنج مناسب به صورت روزانه اندازه گیری کنند.

انواع دستگاه فشارسنج و انتخاب بهترین مدل فشارسنج

فشارسنج جیوه ای، عقربه ای و دیجیتالی انواع اصلی فشارسنج های موجود در بازار محسوب می گردند. این دستگاه ها بر اساس مکانیزم عملکردشان به دو دسته اصلی فشارسنج های گوشی و دیجیتالی تقسیم می شوند. فشارسنج های گوشی معمولا شامل یک گوشی پزشکی، کاف بازویی، پمپ و مانومتر اندازه گیری می باشند. اما در انواع دیجیتالی فشارسنج ها، دیگر از گوشی پزشکی استفاده نشده و کار با این نوع دستگاه ها را برای کاربران غیر حرفه ای بسیار ساده تر و دقیق تر کرده است.

فشارسنج جیوه ای:

فشار سنج جیوه ای، بهترین مدل فشارسنج از نظر دقت اندازه گیری با درصد خطایی بسیار پایین به حساب می آید، که کار با آن نیاز به مهارت دارد. این فشارسنج شامل یک مانومتر از نوع ستون جیوه ای است که بوسیله صفحه مدرج ج نمود. با اینکه احتمال خطا در فشارسنج های جیوه ای خیلی پایین است، اما به علت خطرات جیوه، از این دستگاه کمتر استفاده می شود و فشارسنج های عقربه ای و دیجیتالی جایگزین آن شده اند.

فشارسنج عقربه ای:

فشارسنج های عقربه ای دارای یک صفحه مدرج بوده که عقربه آن به وسیله فشار هوا حرکت می کند. در فشارسنج عقربه ای، هر درجه نشانگر یک میلیمتر جیوه است. فشار سنج عقربه ای بهترین مدل فشارسنج از نظر قیمت و امنیت دستگاه است. اندازه گیری فشار خون با این نوع فشار سنج ها نیازمند مهارت بوده، که کار را برای کاربران خانگی و بیماران عادی کمی دشوار خواهد نمود.

نمونه های خوبی از برندهای ABN، KaWe، Welch Allyn و … که جزو بهترین مدل فشار سنج های عقربه ای محسوب می شوند، در مطب چین در دسترس شما قرار دارد. فشارسنج پرتابل ضد ضربه بزرگسال ولش آلن DS44، فشار سنج ABNPREMIUM، فشارسنج عقربه ای تک شلنگ Aneroid A1-KAWE قاب پلاستیکی از جمله فشارسنج های عقربه ای هستند که با قیمت مناسبی در دسترس کاربران مطب چین قرار دارند.

فشار سنج دیجیتالی:

فشارسنج های دیجیتالی، به عنوان بهترین دستگاه ها، برای مصارف خانگی به حساب می آیند. استفاده از این نوع فشار سنج برای کاربر بسیار ساده خواهد بود و هر کسی می تواند بدون نیاز به کمک شخص دیگری، تنها با فشار دادن یک دکمه، به سادگی فشار خون خود را با آن اندازه گیری نماید. انواع دستگاه فشارسنج دیجیتالی، دارای حافظه ذخیره هستند که به این وسیله بیمار می تواند به دفعات، مقادیر اندازه‌گیری شده فشارخون خود را ثبت کند. همچنین دستگاه های ارائه شده در مطب چین، با اتصال به نرم افزار سیناکر، می توانند فشار خون بیمار را به پزشک گزارش دهند، و در صورت لزوم، کاربر را از وضعیت بحرانی سلامت خود آگاه نماید.

فشارسنج های دیجیتالی به طور کلی انواع مچی و بازویی دارند، که نوع بازویی آن دقیق تر و قابل اعتمادتر بشمار می آید. بطور کلی دقت کار فشار سنج های دیجیتالی، به خوبی فشار سنج های جیوه ای و عقربه ای نیست. به همین دلیل هم می بایست فشار سنج خود را پس از چند ماه استفاده، مجددا کالیبره کنید. برای کالیبره کردن فشار سنج دیجیتالی، بهتر است فشار اندازه گیری شده توسط پزشک را با فشاری که همزمان دستگاه دیجیتال شما نشان می دهد، مقایسه کنید. در صورت نیاز، لازم است تنظیمات دستگاه را طوری تغییر دهید که به اندازه فشار اندازه گیری شده دستگاه به فشار اندازه گیری شده توسط پزشک، نزدیک شود.

بهترین مدل فشارسنج های دیجیتالی

انواع مختلف بهترین مدل فشارسنج های دیجیتالی از برندهای معتبر رز مکس ، Spengler ، ولش آلن، ایزی لایف،  جامپر و … در مطب چین برای شما تهیه شده است. برای دریافت اطلاعات دقیق تر و مشاوره می توانید با ما در تماس باشید.

بیشتر مدل فشارسنج های ارائه شده در مطب چین، همچون دستگاه فشار سنج ایزی لایف مدل KD-595، دستگاه فشارسنج جامپر مدل JPD-HA121 از نمونه دستگاه هایی هستند که به کمک فناوری بلوتوث قابلیت اتصال به موبایل و اپلیکیشن را دارند و می توانند با ثبت فشارخون کاربر در اپلیکیشن، به پزشک امکان بررسی دقیق وضعیت بیمار را بدهند. این داده ها در قالب نمودارهای هفتگی و ماهانه ترسیم شده و بیمار را از عوارض احتمالی مانند سکته نجات خواهد داد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید