مقالات

فشار سنج دیجیتالی بازویی یا مچی؟ کدام بهتر است؟

فشار سنج دیجیتالی بازویی بخریم یا مچی

دستگاه فشار سنج ابزاری اساسی در مدیریت چندین بیماری پزشکی است. به خصوص اگر از فشار خون بالا یا فشار خون پایین رنج می برید، توانایی اندازه گیری فشار خون روزانه می تواند به شما کمک کند تا تغییرات غیر منتظره در سلامتی خود را پیگیری کنید. همچنین  در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید. تعداد زیادی دستگاه فشار خون دیجیتالی برای انتخاب وجود دارد. بسیاری از افراد در مورد اینکه فشار سنج دیجیتالی بازویی انتخاب بهتری است یا فشار سنج دیجیتالی مچی، دچار ابهام هستند. در این مقاله از مجموعه مطب چین به بررسی دستگاه های فشار سنج دیجیتالی بازویی و مچی می پردازیم.

می توانید انواع این دستگاه های فشار سنج را از فروشگاه های مختلف لوازم پزشکی مانند فروشگاه آنلاین مطب چین تهیه کنید.

اهمیت خرید فشار سنج خانگی

برای بسیاری از افراد و برخی از بیماران، سنجش فشار خون به صورت دائمی اهمیت دارد. اگر می خواهید فشار خون خود را در خانه کنترل کنید، تهیه یک دستگاه فشار خون که به شما امکان می دهد در زمان مناسب و به راحتی در منزل خود فشار خون را بسنجید.

انواع فشار سنج دیجیتالی می تواند برای مصارف خانگی انتخاب مناسبی باشند. چرا که یادگیری عملکرد و استفاده از آنها بسیار راحت است.

نحوه انتخاب دستگاه اندازه گیری فشار خون در منزل

اگر تصمیم دارید فشار خون خود را در خانه بگیرید ، باید یک فشار خون خانگی تهیه کنید. طیف وسیعی از دستگاه های اندازه گیری فشار خون خانگی در دسترس است ، اما اطمینان از دقت و اندازه گیری فشار خون در اندازه گیری فشار خون برای شما بسیار مهم است.

مدلهای دیجیتالی به طور خودکار کاف را باد می کنند. آنها با فشار یک دکمه کار می کنند و عملکرد راحت تری نسبت به فشار سنج های دستی دارند. مدل های دستی شما را ملزم می کنید که خودتان به صورت دستی، کاف را باد کنید.

مقایسه فشار سنج دیجیتالی بازویی با مچی

اکثر دستگاه های اندازه گیری فشار خون از نوع بازوی بازویی هستند، اما در بازار کنونی به طور فزاینده ای شاهد مدل های فشار سنج مچی هستیم. علیرغم اینکه تفاوت زیادی در دقت بین مدل های بازویی و مچی پیدا نکردند، جامعه پزشکی مدل های بازویی را دقیق تر می دانند.

همچنین نمونه های فشار سنج دیجیتالی بازویی معمولاً دارای صفحه نمایش بزرگتر و خوانا تری هستند. از طرفی استفاده از فشار سنج دیجیتالی مچی آسان تر است.

معیارهای مهم برای انتخاب و خرید فشار سنج دیجیتالی بازویی یا مچی

  • اندازه کاف

فشار سنج های دیجیتال بازویی معمولاً به طور استاندارد دارای یک کاف متوسط ​​هستند. اگرچه این برای اکثر کاربران مناسب است، اما اگر بازوهای بسیار بزرگ یا فوق العاده کوچکی دارید، به دنبال نمونه های از آنها باشید که دارای اندازه های مختلف کاف باشد. برای یافتن کاف اندازه مناسب خود، در حالی که ایستاده اید و دستهای خود را در دو طرف پهلو نگه داشته اید، دور بازوی خود را تا نیمه از بین شانه و آرنج خود اندازه بگیرید. محیط ۱۸-۲۲ سانتی متر نیاز به یک کاف کوچک، ۲۲-۳۲ سانتی متر متوسط ​​و بالاتر از ۳۲ سانتی متر به کاف بزرگ نیاز دارد. فشار سنج های مچی معمولاً فقط در یک اندازه کاف ارائه می شوند.

  • صفحه نمایش

اطمینان حاصل کنید که کلیدهای صفحه نمایش و صفحه نمایش برای شما قابلیت خوانش آسان داشته باشند.  مانیتورهای دیجیتال بازویی به طور کلی نمایشگرهای بزرگتر و خواناتر از نمونه های مچی دارند.

  • سطح تورم قابل تنظیم

کاف باید تا حدی بالاتر از فشار خون سیستولیک باد شود. اما ممکن است تنظیم خودکار تورم بسیار بالاتر باشد و ناراحت کننده باشد. بعضی از مدل ها دارای سطح تورم قابل تنظیم هستند، بنابراین می توانید فشار را برنامه ریزی کنید.

  • حافظه

برخی از فشار سنج ها می توانند چندین اندازه گیری فشار خون اخیر را ذخیره کنند و برخی دیگر از حافظه جداگانه را برای دو کاربر ذخیره می کنند. این ویژگی خوبی برای کسانی است که می خواهند دستگاه را به همراه یکدیگر استفاده کنند. همچنین لازم به ذکر است که بسیاری از فشار سنج ها گزینه های ذخیره سازی حافظه بهتری را در اختیار شما قرار می دهند و حتی ممکن است با سایر برنامه های مرتبط با سلامتی ادغام شوند ، بنابراین اگر خود را به عنوان یک آماریست سیستولیک دوست دارید ، این نوع را در نظر بگیرید.

  • آداپتور برق اصلی

برخی از دستگاه های فشار سنج دیجیتالی می توانند از طریق باتری کار کنند. اما در صورتی که دستگاه با برق کار می کند، بررسی کنید که آداپتور برق تأمین شده باشد.

  • نمایش ضربان قلب نامنظم

نمایشگر ضربان قلب نامن یک آپشن است که می تواند به بیمار هشدار دهد. اگر ضربان قلب برخی از اختلالات را داشته باشد، این هشدار که بر روی دستگاه فشار سنج دیجیتالی نمایش داده می شود، می تواند بیمار را از وجود مشکل مطلع کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید