مقالات

خرید آنلاین تجهیزات پزشکی

خرید آنلاین تجهیزات پزشکی

فروشگاه مطب چین، یک فروشگاه تخصصی برای خرید آنلاین تجهیزات پزشکی است که انواع محصولات مربوط به تجهیز مطب را به صورت اینترنتی به فروش می رساند. در این فروشگاه می توانید علاوه بر اقدام برای خرید و تجهیز مطب پزشکی و دندانپزشکی خود، از تخفیفات ویژه این وبسایت برای پزشکان و دندانپزشکان نیز بهره مند شوید.

اهمیت خرید تجهیزات پزشکی باکیفیت

بخش مراقبت های بهداشتی در دنیای امروز، به طور فزاینده ای با تجهیزات پزشکی جدید بمباران می شود. حفظ کارایی تجهیزات برای ارائه مراقبت با کیفیت و کاهش هزینه ها اهمیت فراوانی دارد.  صنعت مراقبت های بهداشتی ، اعم از مطب تخصصی، آزمایشگاه، کلینیک یا بیمارستان، از طیف گسترده ای از تجهیزات، دستگاه ها و داروها برای ارائه خدمات بهتر به بیماران استفاده می کنند.

اگر تجهیزات پزشکی خود را پیگیری نکنید و به کیفیت آنها بی توجه باشید، مهارت و دانش شما دیده نمی شود. زیرا کیفیت خدمات شما به خاطر عدم کیفیت تجهیزات پزشکی، چندان قابل اعتماد نیست. به همین دلیل مدیریت موثر تجهیزات در مطب ها و مراکز درمانی، امری حیاتی است.

به دلیل اهمیت این دستگاه ها و میزان کاربردشان، لازم است خرید تجهیزات پزشکی را از فروشگاه های معتبر انجام دهید.

تجهیزات پزشکی کاربردی

هنگامی که تجهیزات پزشکی که از بین می روند یا خراب می شوند، به این معنی است که متخصصان مراقبت های بهداشتی قادر به ارائه خدمات کامل خود به بیماران نیستند. این همچنین می تواند به معنای زمان انتظار طولانی یا قرارهای لغو شده و در نهایت انتخاب پزشک جایگزین توسط بیمار باشد.

خرید تجهیزات پزشکی باکیفیت و نگهداری صحیح و منظم از آنها، به این معنی است که متخصصان بهداشت می توانند اطمینان حاصل کنند که تجهیزاتشان ایمن، دارای کارآیی مناسب و شاخص های قابل اطمینان پزشکی است.

 

برنامه های منظم نگهداری از تجهیزات، احتمال خرابی آنها را بسیار کمتر می کند. اصلاحات کوچک را می توان در صورت وقوع انجام داد، نه اینکه منتظر بمانید تا چیزی خراب شود. تجهیزات پزشکی غالباً گران قیمت هستند. بنابراین حفظ و نگهداری مناسب آنها راهی برای سرمایه گذاری و اطمینان از ماندگاری طولانی مدت آنها است.

فراموش نکنید که برای بیماران، هیچ بهانه ای برای کیفیت پاینن تجهیزات وجود ندارد. خرید تجهیزات پزشکی، نگهداری و تعمیر مناسب این تجهیزات، باید در اولویت بالایی برای هر متخصص پزشکی و مشاغل مرتبط با تجهیزات پزشکی باشد.

لیست تجهیزات پزشکی مورد نیاز در یک مطب

اگر شما به عنوان پزشک، قصد تاسیس و تجهیز مطب خود را دارید، حتما می دانید که حداقل تجهیزات اولیه باید شامل چه مواردی باشد. در این قسمت، یک لیست از تجهیزات پزشکی اساسی و مورد نیاز فراهم کرده ایم.

این لیست، شامل تجهیزات پزشکی اساسی و اولیه است و کامل نیست. برای خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز مرکز درمانی خود، می توانید به وبسایت مطب چین مراجعه فرمایید.

 

  • اتوکلاو
  • اتوسکوپ
  • افتالموسکوپ
  • تجهیزات تشخیص اولیه (دستگاه فشار خون، دماسنج، پالس اکسی متر و …)
  • استتوسکوپ
  • نگاتوسکوپ (در صورت لزوم)
  • ترازوی وزن بدن
  • تجهیزات و وسایل اضطراری
  • واحد نوار قلب و لوازم جانبی آن (در صورت لزوم)
  • نمودارهای چشم (در صورت لزوم)
  • تجهیزات حفاظتی (دستکش، پیش بند، عینک، ماسک صورت)
  • تجهیزات تخصصی (متناسب با رشته تخصصی پزشک)
  • تجهیزات نورپردازی تخصصی
  • تجهیزات فولاد ضد زنگ
  • صندلی چرخدار
  • تخت معاینه

خرید آنلاین تجهیزات پزشکی

مجموعه مطب چین، تجهیزات پزشکی را از انواع برندهای باکیفیت موجود در بازار تهیه نموده و به صورت آنلاین به روش می رساند. در این قسمت از مقاله به معرفی برخی از مهمترین تجهیزات لازم برای مطب ها و مراکز درمانی می پردازیم.

برای خرید آنلاین تجهیزات پزشکی و دیگر لوازم موزد نیاز برای تجهیز مراکز درمانی، به وبسایت مطب چین مراجعه فرمایید.

خرید آنلاین تجهیزات پزشکی: اتوکلاو

دستگاه اتوکلاو پزشکی از بخار و فشار گرم شده برای از بین بردن میکروارگانیسم ها استفاده می کند. وقتی آب داخل محفظه شروع به جوشیدن کرد، با بخار فوق اشباع پر می شود. این امر باعث افزایش ظرفیت از بین بردن باکتری ها و میکروب ها می شود.

زمان لازم برای از بین بردن میکروب ها می تواند متفاوت باشد. زمان مورد نیاز برای از بین بردن مقدار مشخصی از جمعیت میکروبی را زمان مرگ حرارتی می نامند. از اتوکلاو دندانپزشکی از تجهیزات پزشکی مهمی است که بیشتر برای استریل کردن وسایل دندانپزشکی استفاده می شود. روند استریل سازی اتوکلاو می تواند تقریباً همه ویروس ها، جلبک ها و باکتری ها را از بین ببرد.

خرید آنلاین تجهیزات پزشکی: اتوسکوپ

اتوسکوپ یکی دیگر از تجهیزات پزشکی مهمی است که برای بررسی لاله گوش (غشای تمپان) و مجرای گوش استفاده می شود. این ابزار در انتهای خود دارای یک منبع نور و سیستم بزرگنمایی است که به بررسی بهتر ساختارهای گوش کمک می کند. معاینه گوش با استفاده از اتوسکوپ ، اتوسکوپی نامیده می شود.

علاوه بر معاینه گوش، از اتوسکوپ می توان برای معاینه داخل بینی نیز استفاده کرد. تاریخچه اتوسکوپ به قرن ۱۴ برمی گردد. زمانیکه پزشک و جراح فرانسوی گای دو چاولیاک ابزاری را پیشنهاد داد که می تواند به معاینه بیماران گزارش کننده درد گوش یا بینی کمک کند. اتوسکوپ های مدرن از قرن نوزدهم شروع به ظهور کردند.

خرید پالس اُکسیمتر

پالس اکسیمتر یکی از تجهیزات پزشکی سبک و کوچک است که برای نظارت بر میزان اکسیژن موجود در بدن استفاده می شود. این ابزار غیرتهاجمی بدون درد به نوک انگشت شما متصل می شود و دو طول موج نور را از طریق انگشت ارسال می کند تا ضربان نبض و میزان اکسیژن موجود در بدن شما را اندازه گیری کند.

هنگامی که اکسیمتر ارزیابی خود را به پایان رساند، صفحه نمایش آن درصد اکسیژن خون را که از قلب شما می آید و همچنین میزان نبض فعلی شما را نشان می دهد.

خرید استتوسکوپ

استتوسکوپ یا گوشی پزشکی یکی از پر کاربرد ترین و اساسی ترین تجهیزات پزشکی به شمار می رود. کلمه استتوسکوپ از دو کلمه یونانی stethos (سینه) و scopos  (معاینه) گرفته شده است. جدا از گوش دادن به صدای قلب و قفسه سینه، از استتوسکوپ برای شنیدن صداهای روده و صدای جریان خون در رگها نیز استفاده می شود.

بدیهی است که قلب نقش مهمی در بدن دارد. صداهای قلب و همچنین صداهایی که اندام های اطراف مانند ریه ها ایجاد می کنند، می توانند شاخص های اساسی در معاینه بیمار باشند. در اوایل سال ۱۸۰۰ و قبل از ایجاد استتوسکوپ، پزشکان اغلب معاینه های بدنی را با استفاده از تکنیک های کوبه ای و سمعک فوری انجام می دادند.

در طول قرن ۲۰ پیشرفت های جزئی زیادی بر روی دستگاه استتوسکوپ انجام شده است. این تغییرات باعث کاهش وزن، بهبود کیفیت صوتی و فیلتر کردن صدای خارجی شده است. نسخه های الکترونیکی استتوسکوپ برای تقویت بیشتر صدا نیز معرفی شده اند. استتوسکوپ ها در حال حاضر در طیف گسترده ای از سبک ها و با طرح هایی برای هر شاخه از پزشکی در دسترس هستند.

نگاتوسکوپ

نگاتوسکوپ یکی از تجهیزات پزشکی مهمی است که برای خواندن تصویرهای پزشکی گرفته شده به وسیله اشعه ایکس به کار می رود. از نگاتوسکوپ در مطب های مغز و اعصاب، ارتوپدی، دندانپزشکی و… استفاده می شود. نگاتوسکوپ جعبه ای ساخته شده از پروفیل فلزی یا پلاستیک بادوام است که دارای صفحه جلویی از جنس شیشه اکریلیک سفید مات یا پلکسی گلاس است.

مهمترین عناصر دستگاه نور پس زمینه LED با یک ماژول تنظیم است. یک تصویر اشعه ایکس به شیشه مشاهده نگاتوسکوپ متصل می شود. نور با روشنایی قابل تنظیم به شما امکان می دهد کوچکترین جزئیات را در نظر بگیرید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید