مطب داری, مقالات

مقایسه مطب داری مدرن و سنتی

این یک بحث است که آیا یک مطب باید دارای سبک مدرن باشد یا اینکه باید مانند گذشتگان، فقط به سبک سنتی پایبند بوده و به گذشته چسبیده باشند. در اکثر موارد ، به دلایل متعددی، معمولاً کسب و کارها پذیرای نگاه مدرن هستند. مطب های پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هنگامی که قصد تاسیس و تجهیز مطب خود را دارید، می توانید به روش سنتی عمل کرده و یا یک فضای مدرن را انتخاب کنید. انجام انتخاب مناسب به نوع مطب، رویکرد در پزشکی، هدف و بودجه ای که در دست دارید بستگی دارد. در این مقاله از مجموعه مقالات مطب چین، به مقایسه مطب داری مدرن و سنتی و بررسی مزایا و معایب هرکدام می پردازیم.

مقایسه مطب داری مدرن و سنتی از نظر دکوراسیون و چیدمان

  • مطب مدرن: مطب مدرن با طرح های باز، همکاری و خلاقیت، لوازم کمتر، تندرستی کارمندان را ارتقاء می دهد. علاوه بر این، روانشناسان مشهوری مانند هرزبرگ نیز تأکید کرده اند که اگر بخواهید نیروی کار شما با انگیزه بماند، شرایط مناسب کار اهمیت زیادی دارد. دفتر کار یا مطب مدرن معمولاً شامل مبلمان اداری لوکس به روز مانند صندلی های اداری ارتوپدی با کیفیت بالاست.

این موارد باعث می شود کارمندان و مراجعان، از بروز مشکلات ناخوشایند طولانی مدت در مطب جلوگیری کنند. ارائه مبلمان اداری سطح بالا از این نوع همچنین به مطب شما کمک می کند تا معتبر و برجسته به نظر برسد.

  • مطب سنتی: بر خلاف دفتر یا مطب مدرن، یک مطب سنتی در طراحی کاملاً بی روح خواهد بود. کمبود یا عدم وجود مبلمان اداری در این نوع مطب ها به چشم می خورد. اگرچه داشتن یک مطب سنتی مقرون به صرفه تر است و حداقل تلاش ممکن را برای چیدمان نیاز دارد.

اما واقع بین باشیم، چند نفر می خواهند وارد یک مطب قدیمی و سنتی شوند؟ یا چند نفر حاضر به کار در چنین مطبی هستند؟ از طرف دیگر ، شهرت یک پزشک در یک مطب سنتی و قدیمی، دشوارتر است. چرا که مراجعان و بیماران تمایلی به حضور در فضایی که حس منفی در آن منتقل شود، ندارند.

مقایسه مطب داری مدرن و سنتی از نظر شیوه اداره

  • مدیریت مدرن مطب: در مدیریت مدرن مطب، مدیر (در بیشتر موارد پزشک و در برخی موارد منشی) از رویدادها و پیشنهادات جدید استقبال می کند. یک مدیر مدرن، از ابزارها و تکنولوژی های جدید برای اداره سیستم مطب خود استفاده می کند. این کار خطای انسانی را کاهش داده و موجب تمرکز کارمندان مطب بر مسئولیت هاس اصلی شان می شود.

در مطب های مدرن گروه کارمندان با یکدیگر د رارتباط هستند. همچنین مدیر، یک سره آنها را تحت کنترل نمی گیرد. این امر باعث به وجود آمدن پتانسیل های بالای شبکه ای در میان افراد شاغل در مطب می شود.

  • مدیریت سنتی مطب: مدیران سنتی ترجیح می دهند برای اداره مطب از پیشنهادات و شیوه های قدیمی استفاده کنند که پیش از این نیز جواب داده اند. در شیوه مدیریت سنتی، مدیر کنترل همه جانبه ای بر کارمندان مطب دارد. این امر مستلزم صرف انرژی زیادی است.

مطب های سنتی با اختصاص مسئولیت های ثابت به کارمندان موانعی را ایجاد می کنند. این امر ارتباطات میان افراد حاضر در مطب را کمرنگ تر می کند. بنابراین همکاری در بین بخشهای مختلف مطب های سنتی، دور از انتظار است. در نتیجه ، کارمندان فرصت های شبکه بسیار کمی دارند.

نتیجه گیری

افرادی که ترجیح می دهند مطب را به صورت مدرن اداره کنند و یا افرادی که مدیریت مطب به شیوه سنتی را ترجیح می دهند، هر دو به فکر افزایش راندمان مطب های خود هستند. اما با توجه به نیاز روز و پیشرفت تکنولوژی، مدیریت مدرن مطب، انتخاب منطقی تری به نظر می رسد. چرا که در فضای به روز، افراد (کارمندان و مراجعان) بیشتر احساس مهم و ارزشمند بودن دارند.

استفاده از پیشنهادهای تازه، داشتن مبلمان مدرن و راحت، داشتن امکانات نوبت گیری آنلاین، وبسایت اختصاصی مطب و… همگی باعث جلب اطمینان مراجعان و بیماران خواهد شد. همچنین در چنین فضایی، کارمندان با آرامش خاطر بیشتر و مسئولیت پذیری بهتری فعالیت می کنند.
+ خرید انواع وسایل معاینه

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید