مقالات

ویزیت رایگان بیمار، آری یا نه؟

ویزیت رایگان، آری یا نه؟

ویزیت رایگان یکی از راه هایی است که از طریق آن، می توان توجه مراجعان را جلب نمود. این امر در روستاها و مناطق محروم، به صورت داوطلبانه توسط برخی از پزشکان انجام می شود، اما ممکن است در کلانشهر ها کمتر پزشکی رغبت به انجام ویزیت رایگان بیمار را داشته باشد.

در این مقاله از مجموعه مقالات مطب چین، به بررسی مزایا و معایب ویزیت رایگان می پردازیم.

ویزیت رایگان چیست؟

ویزیت رایگان معمولا در طرح های حمایتی و یا در مکان های عمومی (مانند مهدکودک ها، مدارس، شرکت ها و…) ارائه می شود. برخی از پزشکان نیز برای معاینه یا مشاوره هزینه ای در نظر نمی گیرند. این امر معمولا برای تبلیغات و یا کمک به افراد ناتوان از نظر مالی انجام می شود.

مزایای ویزیت رایگان

  1. شلوغتر شدن مطب

معمولا یکی از مزایای ارائه ویزیت رایگان توسط پزشک، شلوغتر شدن مطب و در نتیجه شهرت بیشتر پزشک است. بیشتر پزشکان جوان، حتی در صورت حاذق و به روز بودن، از عدم شهرت و ناشناس بودن در شهرها رنج می برند. ارائه ویزیت به صورت رایگان (چه در مطب و چه در مکانهای عمومی) به پزشکان کمک می کند که تعداد مراجعان مطبشان بالاتر رفته و کم کم در میان مردم شناخته شوند.

  1. کاهش هزینه های درمان برای بیمار

هنگامی که افراد و خانواده های آنان با یک بیماری درگیر می شوند، هزینه های درمان، یکی از مهم ترین دلمشغولیات آنها را می سازد. ارائه ویزیت به صورت رایگان، کمکی در راستای کاهش هزینه های دران برای بیماران است. این امر، روحیه و امید را در بیمار و خانواده اش زنده می کند. همچنین، بیشتر افراد این امر را به عنوان یک توجه ویژه به بیماران از سمت پزشک در نظر گرفته و آنرا فراموش نمی کنند.

  1. اثبات سخاوت و بخشندگی پزشک

ارائه ویزیت رایگان نشان می دهد که پزشک، سخاوتمندانه و بخشنده است. در این حالت، بیماران بازخوردهای بیشتری ارائه می دهند. به عنوان مثال بیماری که از پزشک ویزیت رایگان دریافت کرده، ناخودآگاه نسبت به پزشک احساس وفاداری می کند. او به پزشک و ساختار طبابت او، اعتماد کرده و روند درمانی خود را با روحیه بهتری ادامه می دهد.

  1. امتحان شیوه های مختلف برای برخورد با بیماران

پزشکانی که در ابتدای مسیر خود قرار دارند، می توانند از طریق ارائه ویزیت به شکل رایگان، خصوصا در مراکز عمومی، شیوه برخورد و تعامل با بیماران خود را در بوته آزمایش قرار داده و آن را بهبود ببخشند. همچنین ارائه ویزیت رایگان، به دلیل بالا بودن جمعیت متقاضیان، امکان بازدید کیس های مختلف و مشاهده بیماری های گوناگون را نیز به پزشک می دهد.

معایب ویزیت رایگان

  1. فرسودگی روحی برای پزشک

هنگامی که پزشک طی مدت زمان زیادی حق ویزیت خود را دریافت نکند، خواه ناخواه بیشتر در معرض احساس فرسودگی و خستگی قرار می گیرد. برای جلوگیری از این احساس فرسودگی، بهتر است ویزیت رایگان برای اقشار ضعیف جامعه، جهت ارائه تبلیغات در مراکز عمومی و یا در رزوهای خاصی از سال ارائه شود.

  1. عدم تضمین برای استقبال مراجعان

یکی از مواردی که برای ارائه ویزیت رایگان باید در نظر داشت، این است که بسیاری از مردم، در صورت دریافت خدمات رایگان، به آن توجه زیادی نمی کنند. زندگی شلوغ و غیرقابل پیش بینی امروزه، می تواند مانع از این باشد که مراجعان برای شناخت شما وقت بگذارند.

تصمیم برای ارائه ویزیت رایگان

آماده استفاده آزمایشی ارائه ویزیت رایگان هستید؟ برای شروع لازم است موارد ذکر شده را به خاطر داشته باشید. تصمیم بگیرید که آیا ویزیت رایگان در مدت زمان محدود برای شما بهترین نتیجه را خواهد داشت یا خیر.

ساختار دوره آزمایشی ارائه ویزیت به شکل رایگان خود را طراحی کنید. همچنین لازم است با توجه به شرایط و انتظاراتتان از بازخورد مراجعان، انتخاب کنید که آیا قصد دارید این امر را در مراکز عمومی و یا در مطب شخصی خود انجام دهید.

+ فروش انواع وسایل معاینه در سایت مطب چین

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید