مطب داری, مقالات

چگونه مطب شلوغتری داشته باشیم؟

چگونه مطب شلوغتری داشته باشیم؟

همه ما می خواهیم مطب های پزشکی ما تا حد ممکن کارآمد و روان کار کنند و مطب شلوغتری داشته باشیم. مدیریت مطب پزشکی و توجه به جزئیات، بهره وری مطب را به حداکثر می رساند. به خاطر داشته باشید که ترس بیماران از پزشکان و استرس آنها، از قبل باعث احساس منفی بیماران نسبت به حضور در مطب می شود. حتی اگر پزشک تمام وظایف خود را به درستی انجام دهد. از آنجایی که عوامل متنوعی بر تجربه بیمار با پزشک تأثیر می گذارند، نکاتی وجود دارد که پزشک می تواند برای بهبود تجربه بیمار انجام دهد.

این نکات همچنین مشارکت بیمار را تقویت می کنند و بر درآمد و کیفیت مراقبت تأثیر مثبت می گذارند. در این مقاله از مجموعه مطب چین، به بررسی ۷ عاملی می پردازیم که باعث شلوغتر شدن مطب می شوند.

  1. منشی خوش اخلاق

یکی از مهم ترین بخش ها برای بهبود تجربه بیمار، خوش اخلاق بودن منشی است. چرا که منشی مطب اولین کسی است که بیمار با او رو به رو می شود. برخورد منشی می تواند تمام زمان حضور بیمار در مطب شما را تحت تاثیر قرار دهد.

علاوه بر برخورد خوب و خوشرویی، پاسخ دادن به نگرانی ها، تردیدها و شکایات، اطلاع رسانی به بیماران، پاسخدهی سریع، آموزش خدمات به بیماران و… بخشی از وظایف منشی است که تجربه بیماران در مطب شما را ارتقا می بخشد.

  1. نظم مطب داری برای داشتن مطب شلوغتر

از سیستم زمان بندی خوبی استفاده کنید. بهتر است که زمان کاری مطب ثابت بوده و مدام تغییر نکند. نظم در ساعات بازگشایی مطب و حضور حتمی پزشک در آن ساعات، باعث اطمینان بیماران می شود. ساعت بازگشایی مطب نیز باید برای رفت و آمد بیماران کارآمد و مناسب باشد. به عنوان مثال، ساعت های صبح تا ظهر برای باز بودن مطب چندان مناسب نیست.

همچنین بهتر است زمانی را که بیماران در اتاق انتظار می گذرانند کاهش دهید. این امر، بزرگترین عامل فشار هنگام مراجعه به پزشک است. به طور متوسط ​​بهتر است زمان انتظار بیماران از ۳۰ دقیقه بیشتر نشود.

  1. امکان نوبت گیری از راه های مختلف

امکان نوبت گیری از راه های مختلف حضورری و غیر حضوری به بهبود تجربه بیماران در مطب شما، کمک بسیاری می کند. بیماران شما عادت دارند در طول روز به طور منظم با فناوری و اینترنت ارتباط برقرار کنند. بیماران با استفاده از وسایل خود مانند موبایل یا تبلت برای مدیریت زندگی روزمره خود آشنا هستند.

بنابراین اجرای یک سیستم پورتال برای بیمار که به آنها امکان نوبت گیری غیرحضوری و حتی امکان دسترسی به سوابق پزشکی خودش را می دهد، می تواند تجربه بیمار در مطب شما را موثر و لذتبخش کند.

  1. محیط مناسب سالن انتظار

بیماران از دیدن اتاق انتظار پزشک فرسوده و پر از مجله های قدیمی بیزار هستند. چرا که این امر، نشانه عدم توجه کارکنان مطب به جزئیات است.

اگر امکان دارد، برای بیماران منتظر خود آب، چای و قهوه فراهم کنید. روی میزهای سالن انتظار مجله های مفید و سرگرم کننده قرار دهید و صدای تلویزیون را پایین نگه دارید. هیچ کس نمی خواهد هنگام انتظار برای دیدن پزشک بر روی موضوعات ناخوشایند و اخبار تمرکز کند.

دکوراسیون دلپذیر، گلدان های گل طبیعی، آکواریوم و موسیقی ملایم در پس زمینه از دیگر امکاناتی است که می توانید می ارائه دهید.

  1. مکان مناسب برای مطب

قرار داشتن مطب در مکان مناسب، یکی دیگر از عواملی است که باعث شلوغی مطب ها می شود. دسترسی مناسب مطب به مراکز تصویربرداری پزشکی (مانند ام آر آی، سونوگرافی، رادیوگرافی و…)، داروخانه و امکانات حمل و نقل عمومی، باعث شلوغتر شدن مطب می شود.

قرار داشتن مطب در مجموعه های پزشکی نیز باعث امنیت بیشتر و دسترسی بهتر بیماران به مطب می شود.

  1. مهارت کافی در طبابت

مهمترین عامل در رضایت بیماران، مهارت در طبابت است. پزشکانی که با علم جدید به روز هستند و روش های درمانی تازه را به بیماران پیشنهاد می دهند، تجربه رضایت بخشی برای بیماران فراهم می کنند.

گاهی بیماران گزارش می دهند از ارائه دهنده خدمات پزشکی خود ناراضی هستند چرا که وقت خود را برای توضیح دقیق به بیمار، اختصاص نمی دهند. اولین اقدامی که یک پزشک می تواند برای بهبود تجربه بیمار انجام دهد این است که برای توضیح دادن روش های درمان به بیماران خود وقت بگذارد.

  1. ارتباط موثر با بیمار و همراهان او برای داشتن مطب شلوغتر

ادب و احترام و داشتن ارتباط موثر با بیمار تا حد زیادی به شلوغتر بودن مطب و رضایت بیماران منجر می شود. جو دوستانه و آرامی را در مطبتان ترویج دهید تا بیماران شما احساس کنند که مورد احترام هستند. هرچه بیماران راحت تر باشند و اطمینان داشته باشند که به آنها گوش می دهید، راحت تر خودشان را بروز داده و کار تشخیص را راحت تر می کنند.
همراهان بیمار را نیز در بحث وارد کنید. اگر بیمار با همراه آمده و به شما اجازه داده است اطلاعات پزشکی را با او در میان بگذارید، با او نیز وارد مکالمه شوید. حضور همراه هنگام ارائه دستورالعمل ها می تواند سطح استرس را برای بیماران کاهش دهد.

 

برای خرید انواع لوازم معاینه  کلیک کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید